PSE
Miren Lafourcade organise, conjointement avec Laurent Gobillon, une nouvelle session du Regional and Urban Economics Seminar (RUES) sur le thème Spatial policies and Education.
Ce séminaire aura lieu le mercredi 13 mai de 13h30 à 17h30, à la Cité Internationale Universitaire de Paris (CIUP).
Le programme est le suivant:
-13h30: Maria Marta Ferreyra (World Bank): “Charter School Entry and School Choice : The Case of Washington, D.C.” (with Grigory Kosenok (New Economic School of Moscow))
Discussant : Marc Gurgand (Paris School of Economics – CNRS)
-14h30: Olmo Silva (London School of Economics): “Neighborhood turnover and teenage attainment” (with Steve Gibbons and Felix Weinhardt (London School of Economics))
Discussant : Arnaud Riegert (Paris School of Economics – EHESS)
-15h30 Coffee break
-16h00 Contributed lecture : Manon Garrouste (INED and CREST-INSEE): “More harm than good ? Sorting effects in a compensatory education program
Discussant : Julien Grenet (Paris School of Economics – Institut des Politiques Publiques – CNRS)