This user has not added any information to their profile yet.
Full Professor of Economics
Professeur
Economics
T(erritoires)
Membre actuel
54 Bd Desgranges 92330 Sceaux
A104
- Economics of education
- Urban economics
- Applied microeconometrics
- Policy evaluation
Microeconomics (L2)
- L’évitement scolaire : un effet « boomerang » de la labélisation en politique de la ville ?, Garrouste, M., Lafourcade, M., Note IPP No 110, October 2024
- Évaluation du plan « 1 jeune 1 solution », Chouc, P.-E., Filippucci, F., Garrouste, M., Messi, E., Rain, A., Uhlendorff, A., Rapport IPP No 51, January 2024
- Politique de la ville : la création de quartiers prioritaires, une arme à double tranchant pour les établissements scolaires ?, Garrouste, M. and Lafourcade, M., The Conversation, December 2023
- Place-based policies: Opportunities for deprived schools versus `zone and shame' effects, Garrouste, M. and Lafourcade, M.,Vox-EU Column, June 2023
- Do place-based policies provide real opportunities for the residents of low-income neighborhoods?, Garrouste, M. and Lafourcade, M., PSE Infographic, June 2023
- Politiques éducatives compensatoires : ce qui fonctionne, ce qui ne fonctionne pas et pourquoi , Conférence organisée par l’association Les Amis de Thorstein Veblen et l’APSES Lyon, January 2023
- Mieux former les jeunes enfants, Les Journées de l'économie, 2022
- Éducation prioritaire, Rapport de synthèse « Comment l'école amplifie les inégalités sociales et migratoires ? », Garrouste, M., et Prost, C., Conseil national d'évaluation du système scolaire (Cnesco), 2015
ANR-21-CE28-0004, Influence of the local social environment on schooling decisions – ILSESD, PI
Responsable des L2 et L3 double licence Économie, Mathématiques
Work in progress
- Place-Based Policies: Opportunity for Deprived Schools or Zone-and-Shame Effect?, with Miren Lafourcade (Univ. Paris Saclay, PSE), CEPR Discussion Paper - Vox-EU column - Infographie PSE - The Conversation - Note IPP - R&R Journal of the European Economic Association
- Neighbors’ Effects and Early Track Choices, with Camille Hémet (Univ. Paris 1, PSE) - Working Paper PSE
Publications
- School supply constraints in track choices: A French study using high school openings, Garrouste, M., Zaiem M., Economics of Education Review, 2020, Vol. 78, Num. 102041
- Good teaching and good grades. Can you buy pedagogy?, Garrouste, M., Le Saout R., Annals of Economics and Statistics, 2020, Num. 139
- More harm than good? Sorting effects in a compensatory education program, Davezies, L. et Garrouste, M., Journal of Human Resources, 2020, Vol. 55, Num. 1, pp. 240-277